reklama

Kráľovstvo Božie na dosah

Boh je bezmenný, pretože o ňom nemôže nikto nič povedať, ani pochopiť... Preto mlč a nehovor o Bohu, lebo keď o ňom hovoríš, klameš a hrešíš. Ak teda chceš byť bez hriechu a dokonalý, nehovor o Bohu. O Bohu nemáš ani nič chápať, pretože Boh je nad všetko chápanie. (...) Máš iba vyjsť z tvojej tvojskosti a rozplynúť sa v jeho jehosti. - Majster Eckhart: Kázanie, Renovamini spiritu mentis vestrae

Písmo: A- | A+
Diskusia  (131)

Viery v boha som sa nabažil dosť. Vyrastal som v kresťanskej rodine a chodil na kresťanskú školu. Úprimne som veril, úprimne som sa modlil a úprimne som sa boha bál... Išiel som až na koniec, tak ako len čistá detská duša vie zájsť. Hľadal som ho všade, chcel som ho vidieť všade a všetko ním vysvetľovať...

V skutočnosti som začal žiť, až keď som precitol a konečne si uvedomil, že boh je hluchý a slepý... a nakoniec, že boh hádam ani nie je... a teraz to už viem... precítené a zažité. Nespochybňujem spiritualitu ako takú, ani nepopieram nejaký všadeprítomný princíp, ktorý tam (a tu) možno niekde je. Len už tento princíp neoddeľujem od seba samého, nepotrebujem viac na boha referovať, ani ho oslavovať, ani sa k nemu modliť... len prežívať krásu tohto jedinečného sveta so zatajeným dychom bez toho, aby som ju umenšoval tým, že jej budem prideľovať boží úmysel a odvodzovať ju od božieho stvorenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vážim si život (aj neživot) vo všetkých jeho prejavoch, cítim jeho pulz, keď kráčam po zaprášenej poľnej ceste, alebo sa potím v letnej horúčave. Milujem a snažím sa nemrhať časom na to, aby som o láske iba hovoril, alebo sa k čomusi modlil, alebo čomusi ďakoval, alebo sa čohosi nebodaj bál. A ak je Boh láskou, nie je najlepšou cestou k Bohu, ba čo viac - bytie Bohom, IBA a JEDINE láska, láska, láska...? A ak hovorenie o láske je mrhaním času, nie je vytváranie vlastných predstáv o bohu a odôvodňovanie ich svojou vierou ešte väčším mrhaním času a energie?

Kto v skutočnosti potrebuje veriť na lásku, keď jednoducho stačí len milovať...?

Rastislav Ďurove

Rastislav Ďurove

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Básnik je kormidelník myšlienky,plaví sa oceánom tajomstieva pod hladinou slovpátra po cintoríne lodí.Tam sa vraj začína nebo...vlastnenebo.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáStratosféra(S)nový svetTao je haiku / haiku je taoSci-fi lyrikaVlastné nebo a tak...Veci okolo násPoviedkyOzveny začiatkov

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu